Вітаю Вас, Гість

 «Учень, який здатен знаходити радість
 від пізнання себе і світу навколо себе,
має бути увінчаний лаврами»
(вчителі школи №26 І-го ступеня м. Вінниці)
 
      Школа вважається сучасною, коли її учні володіють навичками, що допомагають їм адаптуватися в ситуації економічних та соціальних змін. Реалії сьогодення вима­гають від особистості навичок адаптації до різноманітних явищ соціального середовища, уміння приймати само­стійні відповідальні рішення та долати життєві перепони, активізувати особистісний потенціал для самореалізації та самоствердження в різних сферах людської діяльності.
      Формування компетентності, тобто здатності засто­совувати знання та вміння в реальній життєвій ситуації, є однією з найбільш актуальних проблем сучасної освіти. Компетентнісний підхід у загальноосвітній школі реалі­зується в набутті та розвитку в учнів набору ключових, загальногалузевих і предметних компетенцій, що визна­чають їх успішну адаптацію в суспільстві. Компетенції охоплюють такі якості, як ініціативність, співпраця, здат­ність працювати в колективі, комунікативні здібності, уміння вчитися, оцінювати, логічно мислити, знаходити і використовувати інформацію.
      Вчителі початкових класів закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №26 Вінницької міської ради» впрова­джують компетентнісний підхід у навчанні.
 
Школа гармонійного розвитку особистості „Пізнай себе та світ навколо себе”

      Таке спряму­вання діяльності передбачає:
  • визначення ключових компетентностей для різних сфер життєдіяльності особистості;
  • діяльнісний характер навчання, тобто залучення шко­лярів до практичної діяльності (дослідження, проек­тування);
  • орієнтацію навчального процесу на розвиток само­стійності й відповідальності учнів за результати своєї діяльності;
  • створення умов для набуття ними досвіду постановки та досягнення мети;
  • прозорість та конкретизацію правил оцінювання ре­зультатів для всіх суб'єктів навчального, процесу, особистісно-діяльнісний вимір результатів навчання кожного учня, що підвищує його зацікавленість і від­повідальність;
  • організацію продуктивної групової роботи;
  • розроблення моделей розвитку життєвої компетент­ності учнів (з урахуванням сенситивних періодів у їх­ньому розвитку);
  • використання оптимальних технологій, що сприяють набуттю компетентності, розширюють можливості сві­домого вибору особистістю життєвого шляху;
  • демонстрацію вчителем власної компетентної поведінки.
      У початковій школі навчається 565 учнів у 21 класі; працюють 23 вчителя та 1 вихователь групи продовженого дня. Із них вищу осві­ту мають 20 осіб; вишу педагогічну кваліфікаційну кате­горію — 17, першу — 4, другу – 1, спеціаліст -1, звання «вчитель-методист» — 5, звання «старший учитель» — 7, 15 тарифікаційний розряд – 1педагог.
 

      Методичне об'єднання вчителів початкових класів - творчий колектив талановитих педагогів з ви­соким рівнем науково-теоретичної та методичної підго­товки, що активно впроваджують у навчально-виховний процес сучасні інноваційні форми і методи роботи з учня­ми. Характерним для колективу є прагнення кожного вчителя до професійного зростання та розвитку. У школі створюються такі умови для формування особистості, які сприяють розкриттю здібностей кожної дитини, вихован­ню активного громадянина демократичного суспільства, патріота України.
 

      Організація методичної роботи початкової ланки ґрунтується на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності навчально-виховного процесу, рівня професійної компетентності вчителів, їхніх потреб і труднощів, які виникають під час роботи. На основі діа­гностування, співбесід, відвідування уроків, позакласних заходів, занять гуртків організовується система заходів, спрямованих на зростання професійного рівня колекти­ву педагогів початкової ланки.
      Робота над єдиною методичною проблемою «Формування мотивації навчальної діяльності учнів за сучасних умов» реалізується в розро­бленні вчителями індивідуальних методичних тем.
      Початкова школа - це середовище комфортного простору розвитку для 565 вихованців.
      З 2006 року в початковій школі створено Програму гармонійного розвитку особистості «Пізнай себе та світ навколо себе». В центрі програми – ОСОБИСТІСТЬ дитини, яка в процесі навчання має розвинутись у гармонійну людину-творця, здатну до життєтворчості. Для досягнення даної мети вчителі спрямовують роботу на формування саме ключових компетентностей, які формують за допомогою продуктивних особистісно-орієнтованих технологій навчання.
 

      Основою Програми «Пізнай себе та світ навколо себе» є формування ключових компетентностей для розвитку життєдіяльної гармонійної особистості:
  • здоров’язбережувальна;
  • загальнопредметна;
  • інформаціно-комунікативна;
  • загальнокультурна;
  • соціально-правова;
  • підприємницька.
      У рамках вивчення стану викладання українського читання, рідної мови, курсу "Я і Україна”, предметів художньо-естетичного циклу, адміністрацією школи, методичним об’єднанням вчителів початкової школи було прийнято рішення, що для розвитку особистості школяра, формування життєтворчих компетентностей потрібно створити таке освітнє середовище, де були б поєднанні та інтегровані різні сфери розвитку особистості в процесі її власної діяльності.
      Колектив вчителів початкової школи - це поєднання досвідченої мудрості і творчості молодих викладачів, які впроваджують в роботу найсучасніші педагогічні надбання, власні методики навчання.
1997р. - запроваджено відкриття класу розвивального навчання вчителем -Кіпоренко О.І.
2002р. - здійснюється навчання за методикою ТРВЗ вчителем Поволоцькою Г.Ю.
2001р. - впроваджується комп'ютерне навчання в класах Уголькової Н.Д.
2003р. - Відкрито клас - лабораторією педмайстерності єйдотехнічних досліджень на базі класу Парниводи Т.І.
2004р. - впроваджується методика ХОУП «Корисні звички» вчителем Лещун Л.В.
2005р. - використовується методика Ш.Амонашвілі вчителем Дмитренко О.Б, Вичужиної Н.В.
2005р. - впроваджується інтерактивні технології навчання вчителями:., Кіцай Г., Доляк В.П., Роїк О.В. 2006р. - впроваджується на уроках фізичного виховання методика дихальної гімнастики К.В. Триліса - вчителем Хуторянською О.В.
2006р. - впроваджуються інтегровані технології цілісного світосприйняття вчителями: Мосьондз О.І., Шинкаренко О.С., Куцмай М.О.
2007р. - впроваджуються проектні технології навчання вчителем Водзінською С.В., Подрядовою О.М.
2008р. - апробується програма мовленнєвого розвитку «Від «А» до мовних скарбниць» - Сілагіна В.М., Мельник О.Д.
2008р. - упроваджується вивчення та використання спадщини В.Сухомлинського вчителем Комарівською О.В.
2009р. - впроваджується технологія критичного мислення вчителями Василевською Т.В., Сторожук С.В.
 

      Відповідно до загальної стратегічної мети діяльності кафедри початкового навчання, самоосвітніх тем кож­ного вчителя методичне об'єднання визначає такі на­прями роботи:
  • вивчення питань теорії предмета, опанування його наукової методології.
  • поглиблене вивчення методики викладання навчаль­ного предмета; випереджальний розгляд питань мето­дики вивчення найбільш складних розділів програми з демонстрацією відкритих фрагментів уроків.
  • вивчення положень дидактики, теорії виховання, їх практичного застосування.
  • дослідження психолого-педагогічних особливостей ді­тей різних вікових груп;
  • опрацювання інформації про педагогічні новинки, методичних рекомендацій, статей у педагогічній пре­сі щодо змісту і методики навчально-виховної робо­ти з предмета; • системне вивчення рівня предметних компетенцій учнів;
  • позакласна та позашкільна робота з учнями та батьками.
      З метою розвитку творчої майстерності вчителів, створення максимально сприятливих умов для творчого зростання, самореалізації учнів, виховання гармонійної людини-творця, здатної приймати свідомі рішення та відповідати за них, перетворювати знання в інструмент пізнання себе та світу навколо себе, керуючись нормативними документами (Державний стандарт початкової загальної освіти; нормативні документи Міністерства освіти і науки України, Програма «Пізнай себе та світ навколо себе» (затверджено на засіданні МР закладу 31.08.2006р.)) організовано роботу Школи педагогічного інструментарією вчителів початкових класів «Еверест» .
      Робота колективу вчителів початкових класів ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги в інтересах людини, родини, суспільства, держави.
      Протягом навчання у початковій школі учні повинні оволодіти ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток, формуються на міжпредметній основі та є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетенцій.
      Саме програма "Пізнай себе та світ навколо себе” забезпечує створення освітніх середовищ, в яких діяльнісно навчаються учні, пізнаючи себе та світ навколо себе; формуються компетентності, що допоможуть творчо опанувати світ.
     З метою творчої співпраці та педагогічної самореалізації проводяться презентації творчого зростання вчителів:
  • тижні «відкритих дверей» за напрямами:
    • технологія ХОУП (Лещун Л.В.);
    • технології критичного мислення (Василевська Т.В., Сторожук С.В.);
    • здоров’язбережувальні технології (Хуторянська О.В, Вербська І.В.);
    • технології мовленнєвого зростання «Концепція «Від «А» до мовних скарбниць»» (Сілагіна В.М., Мосьондз О.І., Мельник О.Д.);
    • ейдотехніка (Парнивода Т.І.); o технології ТРВЗ (Поволоцька Г.Ю.);
    • інтерактивні технології навчання (Кіцай Г.І., Доляк В.П., Роїк О.В.);
    • технології комп’ютерного навчання (Уголькова Н.Д.);
    • інтегровані технології навчання ( Куцмай М.О., Мосьондз О.І., Шинкаренко О.С.);
    • проектні технології навчання (Водзінська С.В.);
    • технології творчої спадщини В.Сухомлинського (Комарівська О.В.);
  • захист педагогічних проектів «Мотиваційні аспекти в навчанні молодших школярів»; 
  • конкурс «Карта-путівник класовода».
      З метою вивчення та поширення передового педагогічного досвіду проводяться:
  • круглий стіл «Зерна педагогічної мудрості» (проблеми наступності:«садок-початкова-середня-старша школа»)
  • корекційний практикум «Щоденник росту першокласника»

Робота груп «Адаптація та корекція» (робота з першокласниками):

І група – «Розвиваємо пам’ять, мислення, уяву» (діти із сповільненим темпом психічних процесів)
(керівник групи Роїк О.В.)
ІІ група – «Вчимося розмовляти» (діти із недостатнім розвитком мовлення)
(керівник групи Комарівська О.В.)
ІІІ група – «Я-школярик» (діти з несформованістю функцій довільної саморегуляції; діти з особливостями емоційної регуляції поведінки)
(керівник групи Лещун Л.В.)
ІV група – «Релакс» - корекція емоційного стану та фізичного розвитку дітей)
(керівник Вербська І.В.)
Телеміст «Школа Мнемотехніки» (на базі класу Мнемотехніки)
майстер-клас:
  •  «Артпедагогіка в сучасній школі» ( Лещун Л.В.)
  • «Театральна педагогіка в початковій школі» ( Куцмай М.О.)
  • «Мовні хвилинки на уроках читання» ( Мельник О.Д.)
  • «Впровадження дихальної гімнастики за методикою В.Триліса під час проведення фізкультхвилинок» (Хуторянська О.В.)
  • «Методика проведення уроків риторики в початковій школі» (Сілагіна В.М.)
  • створено стенд –виставку методичних проектів вчителів „Шляхи підвищення мотивації навчальної діяльності” ( Василевська Т.В.)
      З метою узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду започатковано:
  • фестиваль педагогічних надбань «Джерела творчості»  (керівник: Василевська Т.В.)
  • виставка наочності, створеної вчителями закладу «Бачу-розумію-засвоюю» (керівник: Шинкаренко О.С.)
      Кожна особистість по-своєму талановита. Вона народжується, щоб творити своє життя, стати активним суб’єктом соціальної взаємодії: у когось здібності до математики, музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось пише вірші, оповідання, а хтось вміє добре майструвати руками. У кожної дитини - свої природні задатки, розвиток яких є пріоритетним напрямком сучасної освіти.
      Саме гурткова робота дає можливість реалізувати і розвивати свої природні здібності, зокрема:
  • здібності до заняття науковою діяльністю;
  • інтелектуальні здібності;
  • літературна обдарованість;
  • художні здібності;
  • музичні здібності;
  •  технічні здібності;
  • артистичні здібності;
  • здібності до спорту.
      З метою реалізації Програми «Пізнай себе та світ навколо себе», для розвитку творчих здібностей учнів організовано гурткову роботу:
«У світі художнього слова» (керівник: Мельник О.Д. 1-4 класи)
«Релакс» (керівник Хуторянська О.С. 1-4 класи)
«У світі природи» (керівник Шинкаренко О.С. 1-4 класи)
«У світі художньої творчості» (керівник: Ткачук Н.С. 1-4 класи)
«У світі пам’яті» (керівник: Парнивода Т.І. – 1-4 класи)
«У світі комп’ютера» (керівник: Уголькова Н.Д. 1-4 класи)
«Азбука громадянина» (керівник: Василевська Т.В. 1-4 класи)
      З метою підвищення мотивації до навчання, формування громадянської позиції, компетентності життєтворчості проводиться:
Робота з учнями
  • Конкурс «Я пізнаю Україну»
  • Х-фактор «Твої таланти, Україно»
  • Творчі презентації «Майстерень життєтворчості»
  • Конкурс «Поетичний вернісаж»
  • Конкурс «Водограй успіху»
  • Святкові звітні лінійки «Зірковий олімп»
  • Родинні свята «Я у колі родини»
  • Конкурс «Кращий писар»
  • Конкурс «Майстер з навички читання»
  • Виставки проектних газет - „Осінній вернісаж”. - «Новорічні вітання”. - „Моя мама -найкраща”. - „Пасхальні вітання”. - „Весняні квіти”. - „День Перемоги”.
Робота з батьками
  • Сімейні вітальні» (вечори відпочинку, родинні свята)
  • Батьківський тренінг «Батьківська траєкторія»
  • Уроки-презентації для батьків «Я це знаю»
  • Експрес-зустрічі «Батьківська шпаргалка»
  • Фотовиставка «Подорожуємо сім'єю»
  • Сімейна творча виставка «Стежками традицій»
  • Свято-змагання «Тато, мама, я – спортивна сім'я»
  • Тематичні свята: - „Осінній ярмарок”. - „Новорічне свято” - „Найкращі у світі матусі”. - „Свято Букваря”.
 Олімпіади:
  • „ Кращий знавець української мови”.
  • „ Кращий знавець математики”.
  • „ Кенгуру”(міжнародний конкурс з математики).
      Кожний педагог постійно вдосконалює свою профе­сійну майстерність. Замислюється над тим, як зробити дітей активними учасниками освітньо-виховного проце­су, навчити їх думати, проникати в суть явищ. Кожного класовода хвилює питання, як зробити навчання ціка­вим. Наші педагоги, такі як КОМАРІВСЬКА О.В., КІПОРЕНКО О.І., СТОРОЖУК С.В., ЛАЙТАРЕНКО В.І., МЕЛЬНИК О.Д., КУЦМАЙ М.О., УГОЛЬКОВА Н.Д. своє завдання як учителів бачать у тому, щоб розвинути інтелектуальні здібності учнів, підтримати їхнє бажання вчитися, до­помогти дітям досягти успіху.
      Кожен урок, проведений вчителями, — це цікава по­дорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку, це час зростання особистості учнів, їх розумового розвитку, творчого мислення, пси­хологічного комфорту. Уроки вирізняються логічною завершеністю, умотивованістю, оптимальним вибором форм і методів роботи. ВАСИЛЕВСЬКА Т.В., ПАРНИВОДА Т.І. та ВОДЗІНСЬКА С.В. постійно спонукають учнів працювати в парах і групах, створюють умови для вільного висловлювання ними своїх думок, міркувань. Вчителі люблять своїх вихованців, допомага­ють їм усвідомити свою індивідуальність і неповторність, кожного дня під час уроків і в позакласній діяльності створюють для учнів ситуацію успіху.
      Значну увагу вчителі приділяють посиленню ролі само­стійної практичної та розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямо­ваного пошуку знань. Застосовують ігрові ситуації, голо­воломки, ребуси, логічні задачі, завдання на кмітливість, здогад тощо. Кожний педагог початкової ланки — тала­новитий, творчий учитель, працює з відкритим серцем. Очі цих людей світяться яскравим вогником, що освітлює життєвий шлях їхніх вихованців. Робота кожного класо­вода передбачає обов'язкові компоненти: участь родини; навчання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних можли­востей; робота в групах; формування культурної поведінки.
      Безумовно, головним у роботі вчителів є робота з учнями. З метою всебічної підтримки кожної дитини створено банк даних «обдарованих дітей», до якого включено результати спостереження психологічної служби школи, самого учителя за особистісним розвитком кожної дитини.
     Традиційним стало проведення тижнів «відкритих дверей», де учителі демонструють свої творчі знахідки, влаштовуються творчі виставки, конкурси, вікторини, захисти проектів тощо.
     Така багаторічна і цікава робота – результат спільної творчої праці вчителів, учнів та батьків.
      Запорукою успішної навчально-виховної роботи школи є розв'язання проблеми наступності між лан­ками освіти.
      Методична робота в школі сприяє розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, відпрацюванню професійних навичок, формуванню готовності вчителя до професійної самоосвіти, самовдосконалення. Тому вчителями початкової ланки школи було презентовано методичні посібники:
  • Подрядова О.М. «Впровадження інноваційних технологій у розвиток навички читання молодших школярів».
  • Поволоцька Г.Ю. «Розвиток творчих здібностей молодших школярів шляхом впровадження елементів ТРВЗ – педагогіки»
  • Мосьондз О.І. «Формування екологічної культури молодших школярів шляхом створення середовища чуттєсприйняття навколишнього світу».
  • Лайтаренко В.І.«Інтерактивні дидактичні ігри на уроках з основ здоров’я в початковій школі».
  • Вичужина Н.В. « Розвиток пам’яті та уяви молодшого школяра».
  • Кіцай Г.І. «Математичні диктанти для учнів молодших класів».
  • Шинкаренко О.С.«Формування гуманістичного світогляду за допомогою естетичного потенціалу природи».
  • Парнивода Т.І. «Методи і прийоми мнемотехніки».
  • Доляк В.П. «Логіка, як засіб цілісного сприйняття навколишнього світу».
  • Василевська Т.В. «Майстерня соціального здоров’я».
  • Лещун Л.В. « Зошит-додаток з української мови для розвитку каліграфічних та мовно-граматичних умінь».
  • Кіпоренко О.І. « Формування аналітико-синтетичних умінь молодшого школяра за методикою РН».
  • Сторожук С.В.«Формування аналітико-синтетичних умінь у молодших школярів з використанням технології критичного мислення».
  • Комарівська О.В. «Забезпечення гармонійного розвитку школярів на основі вивчення творчої спадщини В.Сухомлинського».
  • Роїк О.В. «Лексична робота на уроках рідної мови в початковій школі».
  • Куцмай М.О. «Специфіка проведення інтегрованих уроків мови в початкових класах».
  • Дмитренко О.Б. «Розвиток національної свідомості, творчих навиків на уроках трудового навчання».
  • Уголькова Н.Д. «Формування цілісного сприйняття світу молодшим школярем шляхом впровадження комп’ютерного навчання».
  • Водзінська С.В.«Проект як чинник життєтворчості».
  • Мельник О.Д. «Організація художньо-мовленнєвої діяльності молодших школярів».
 
     Головне кредо в роботі колективу вчителів початкової школи з учнями:
«Утвердження принципу дитиноцентризму в навчанні і вихованні, визнання права дитини виголошувати в школі власні уявлення про Світ, себе у Світі, Світ у собі».
 
А вчителі, підвищуючи свою майстерність, керуються словами Ш. Амонашвілі:
«Учитель повинен ставити перед собою велику мету, несумісну з його зусиллями, і це тому, що тільки так він зможе піднести своїх учнів і піднестися сам».
 
На допомогу батькам
 
На допомогу вчителю