Вітаю Вас, Гість
  

  Школа живе тривожним життям, і в ній, як у краплині води, відбуваються усі процеси, що проходять у суспільстві. Одне лише незмінно – пізнання нового і таїнство навчання. Люди, що прийшли сюди за покликом серця, ніколи не залишать цей вічно киплячий пристрастями будинок. Дві центральні фігури в цьому будинку: вчитель і учень. Перший відкриває дітям прості дива; а другий усотує всю мудрість життя.
      У проекті Національної доктрини розвитку освіти та у Законі України «Про освіту» наголошується, що стержнем освіти має стати виховання творчої особистості мобільної в освоєнні та впровадженні новітніх технологій. Це зумовлює необхідність створення таких методів та засобів навчання, які спираються на досягнення сучасної педагогічної науки та педагогічного досвіду. З метою надання вчителям допомоги в навчально-виховному процесі та ознайомлення з роботою колег функціонує наше методичне об’єднання.
      Робота методичного об’єднання – це цілісна, заснована на досягненнях науки та передового педагогічного досвіду і на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації до професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток і підвищення творчого потенціалу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвитку школярів.
      До складу методичного об’єднання входять 18 вчителів англійської та німецької мов, які викладають у початковій , середній та старшій школах.
 
      Найголовніше та істотніше у методичній роботі є надання реальної, діючої допомоги вчителям у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок і вмінь, необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей.
      Методичне об’єднання вчителів іноземних мов метою своєї роботи вбачає безперервне вдосконалення педагогічної майстерності вчителів, їх ерудиції та компетентності в галузі іноземних мов та методики їх викладання. Значна увага приділяється пошуку раціональних форм та методів роботи з учителями, вивченню та поширенню передового педагогічного досвіду кращих учителів міста, області та України.
      Протягом кількох років роботи створена власна система роботи методичного об’єднання .
 
      Наше педагогічне кредо: "Учитель не той хто вчить, а той у кого вчаться”.
 
      Наш девіз: "Навчання повинно бути цікавим”.
 
      Ми хочемо: щоб наша школа стала острівцем людяності і гуманізму, творчості і постійного пошуку, щоб її випускники на все життя засвоїли: якщо хочеш стати щасливим, то слідуй золотому правилу: розум у голові, щирість у серці, здоров’я у тілі.
 
      Наше завдання: зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу. Наша робота спрямована на те, щоб кожен учень міг оволодіти мовними навичками; поповнити знання у сферах які цікаві йому і розкривають йому нові горизонти пізнання.
 
     Основні цілі роботи методичного об’єднання вчителів іноземних мов
  •  досягнення оптимального рівня освіти, вихованості і розвитку школярів;
  • надання допомоги вчителям (при плануванні та організації педагогічної діяльності) в розвитку сучасного стилю педагогічного мислення;
  • вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду;
  • ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічної науки з метою підвищення наукового рівня вчителя;
  • безперервна самоосвіта вчителя і підвищення рівня професійної майстерності;
  • включення вчителя в творчий пошук, в інноваційну, дослідно-експериментальну, науково-дослідницьку діяльність;
  • надання реальної дієвої допомоги вчителям, які її потребують.
      Основні напрями діяльності:
  • Організація науково-методичого супроводу навчально-виховного процесу.
  •  Забезпечення вчителів дидактичними матеріалами, наочністю та ТЗН.
  • Сприяння пошуково-дослідницькій роботі на уроках.
  • Моніторинг якості знань учнів та педкадрів.
  • Організація та проведення позакласних заходів (вікторин, предметних тижнів, круглих столів, екскурсій).
  • Контроль за дотриманням єдиного орфографічного режиму в навчальному закладі.
  • Підвищення в учнів мотивації до навчання (що, до речі, є основою нашої роботи).
  • Індивідуальна робота з обдарованими учнями та тими, хто потребує додаткової педагогічної уваги та корекції корекції.
  • Підготовка учнів до незалежного оцінювання.
  • Підвищення рівня педагогічної майстерності членів методичного об’єднання (семінари, конференції, майстер-класи,відкриті уроки).
      Головне призначення методичного об’єднання вчителів іноземних мов – коригування навчально-виховної роботи для перспективного процесу навчання, його постійного розвитку і самовдосконалення, надання допомоги вчителям в розвитку їх професійної майстерності.
      Основним напрямом у роботі вчителів є комунікативний підхід у вивченні мови. Тож вчителі креативно працюють, використовуючи не тільки класичні методи, а й новітні технології.
 

      Кожного року наші учні беруть участь у різнорівневих олімпіадах з англійської мови та посідають призові місця. З метою покращення техніки спілкування англійською мовою учнів закладу, набуття ними практичних комунікативних умінь, їх навчання бути мовними партнерами та використовувати англійську мову як засіб міжнародного спілкування, на виконання наказу начальника управління освіти Вінницької міської ради від 30.05.11№418 у нашому загальноосвітньому закладі з 01.09.2011 запроваджено проект "Спілкуємось англійською”. Як результат праці педагогів методичного об’єднання в рамках реалізації обласної Програми «Розвитку інформаційних, телекомунікаційних та інноваційних технологій в закладах освіти Вінницької області до 2015 року» заклад отримав грант на суму 30 000 грн. за І місце, створивши проект «Створення освітнього ресурсного центру в рамках реалізації міського проекту «Спілкуймося англійською» для забезпечення ознайомлення вчителів з інформаційно-комунікаційними технологіями та впровадження дистанційної освіти».
      З метою підвищення мотивації учнів у вивченні англійської та німецької мов у школі велика увага приділяється позакласній роботі з цих предметів. Саме нестандартний творчий підхід у проведенні позакласних заходів значно сприяє посиленню бажання в учнів вивчати іноземні мови, підвищенню рівня знань. У школі функціонують гуртки з англійської та німецької мов: "Across Great Britain” ( Комісарчук О.О), "Друзі німецької мови” (Бичкова Г.М), " Покращимо знання з англійської”( Фещук Л.О) . Щосуботи проводяться заняття вчителями Сиротинською Т.В., Столяревською С.М., Муравйовою С.О в рамках проекту "Спілкуємось англійською”.
 

      Кожного року у нас проходять предметні тижні, протягом яких учні пишуть реферати, створюють проекти, шукають цікаву інформацію, беруть участь у різноманітних концертах та конкурсах. Проектна діяльність учнів дозволяє їм виступати в ролі авторів, творців, підвищує творчий потенціал, рівень практичного володіння іноземними мовами, розширює загальний світогляд, формує навички самостійної діяльності. Також на уроках іноземної мови активно використовується такий метод інтерактивного навчання як метод учнівського мовного портфоліо.
      В процесі роботи виправдали себе такі форми: моделювання уроків з використанням різнорівневого диференційованого матеріалу, проведення контрольних та самостійних робіт з завданнями різнорівневого характеру, проведення факультативних занять , де учні знайомляться з літературою країн, мова яких вивчається.
      Вчителі іноземних мов приймають активну участь у створенні естетично оформлених рекреаційних зон. Вони мають затишний дизайн і надають відчуття комфортності. Карти світу із відзначеними англомовними країнами дають можливість не виходячи з приміщення мандрувати світом. Даний проект дозволяє залучати учнів до його проектування, оформлення та озеленення шкільних приміщень. В основі закладено наступну концепцію: в школі повинна бути створена атмосфера для найбільш повного розкриття творчого потенціалу учнів і педагогів. У школі повинно виховувати все - навіть стіни. Тому оформлена біля кабінету англійської мови для початкової школи стіна "Let’s speak English”, де казкові герої супроводжують мандрівку по карті світу, зацікавлює і захоплює учнів молодших класів.
 

      Плануючи і створюючи рекреаційну зону на 4 поверсі, вчителі керувались прагненням створити відповідні до сучасних умови для навчання і виховання, що здійснить позитивний вплив на рівень навченості та вихованості. Створений куточок також представляє програму "Місто іноземних мов”, над якою працює методичне об’єднання вчителів, а також інформацію про країни, мови яких вивчаються у нашій школі. Слід зауважити, що стенди є інтерактивними, тому що крім постійних експозицій є змінні частини.
      На базі нашого навчального закладу вчителями методичного об’єднання створені кабінети англійської мови для початкових класів, німецької мови. Так, у кабінеті іноземних мов для початкових класів,створено куточок, де розміщені іграшки, наочність, дамонстраційний матеріал, роздатковий матеріал.
      Для молодших школярів поставлені парти, відповідно до їх зросту. Придбано касетно дисковий магнітофон, телевізор, DVD програвач, комп’ютер. Стенди на стінах кабінету є важливим навчальним матеріалом, виконують пізнавальні завдання і роль наочності. Виставляються також проектні роботи дітей, які періодично змінюються.
 
      Матеріалами кабінетів користуються не лише вчителі, а навіть учні, як у справжній англійській бібліотеці вони беруть додому різноманітні книги, посібники, флеш-картки та ігри. Навчальна база кабінетів постійно поповнюється книгами та різноманітними дисками, посібниками з методики викладання, американознавства, книгами для читання та навчальними підручниками . У 2011-2012 н.р розпочата робота над створенням кабінету країнознавства. Кабінет країнознавства– маленьке вікно в англомовні країни. Тому, чим більше сил вкладено в його оформлення, тим простіше учням буде налаштуватися на вивчення англійської мови. Створення кабінету завершиться до січня 2012 року.
      Допомогти становленню, психологічній адаптації та реалізації індивідуального творчого потенціалу молодих учителів - одне з важливих завдань школи молодого вчителя. Це одна з форм підвищення кваліфікації молодих учителів іноземної мови - спеціалістів, які мають стаж роботи до 3 років. Молодий учитель має досконало володіти методикою викладання, вміти планувати свою практичну діяльність, враховуючи основні вимоги до сучасного уроку, впроваджувати в навчально-виховний процес комп'ютерні технології. Ефективною формою роботи з молодими вчителями є співпраця з наставником. Розроблені пам'ятки наставнику та вчителю-початківцю.
 
      Вчителі методичного об’єднання іноземних мов беруть активну участь у Ярмарку фахових сподівань, який щорічно проводиться у місті. Підготовка до виставки дозволяє детально проаналізувати шкільну практику, показати роботу вчителів, систематизувати педагогічний досвід учителів й більш активно залучати кращих, творчих учителів до участі в роботі науково-методичних і практичних семінарів.
      Головною метою роботи м/о є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя методичного об'єднання. Учителі завжди знаходяться в творчих пошуках нового, прогресивного. Так, спільними зусиллями вчителів іноземних мов укладається щомісячно журнал "IQ Planet”, який містить методичні поради щодо оптимізації навчального процесу, зразки авторських уроків та позакласних заходів, досвід та надбання класиків педагогічної науки.
 

      В рамках реалізації комплексної програми розвитку закладу, за сприяння методичної ради закладу вчителями іноземних мов укладено і упорядковано бюлетень "Обдарована дитина” із серії "Обличчям до учня”, де акцентується увага на нестандартні підходи до процесу навчання здібних учнів. Продовження і розширення даної теми знайшло відображення у звіті " Мотиваційний аспект обдарованого учня” (виконання рішень педагогічної ради, яка відбулася у серпні 2011 року).
      Дуже важливо, що наші вчителі мають:
  • розвинену здатність до самоконтролю (властивість особистості знаходити і виправляти власні помилки та недоліки в діяльності);
  • адекватну самооцінку (здатність особистості об'єктивно оцінювати свої можливості);
  • здатність до рефлексії й коригування (осмислення особистістю процесу й результату цього виду діяльності).
      Тісна взаємодія вчителів англійської мови з батьківською громадськістю. З метою ознайомлення батьків учнів із системою роботи вчителів іноземних мов та популяризації іншомовного спілкування щорічно поновлюються прес-релізи, які знаходяться у секретаря закладу і є доступними для перегляду.
      Форми роботи методичного об’єднання – різні, але всі вони інтерактивні.
      Проведення методичних консультацій - одна з найефективніших форм індивідуальної роботи. Куратор і керівник методичного об’єднання можуть порекомендувати учителеві певним чином організовувати самоосвітню роботу, дають йому систему індивідуальних методичних завдань (наприклад, розробити пам'ятку для аналізу уроку тощо). Практикується поширення та обмін досвідом вчителів після проходження курсової перепідготовки. Тема, з якою вчителі звітують на курсах, оформлюється у вигляді брошури. Упорядковані і роздруковані творчі звіти вчителів: Климчук Н.В., Берегуляк О.О. Левінчук Л.Л., Бичкової Г.М.
 

      Активно поповнюється бібліотека методичних посібників вчителів, які узагальнили свої педагогічні надбання і запропонували посібники до розгляду атестаційною комісією.
 

      Вищезазначені форми дають можливість педагогам в повній мірі розкрити свій творчий потенціал, запозичити або, навпаки, поділитись своїм досвідом з колегами, активізувати практичну діяльність, розширити можливості методичної роботи, роблять її динамічною, активно-творчою. Все це допомагає скоротити відстань між готовністю вчителів працювати по-новому й результатами їхньої роботи.
Дитинство не міняється у школі,
Єдина зміна - це звичайно ми,
А ми міняємось, хто швидко, хто поволі,
І вже стаєм дорослими людьми.


Мотивація як засіб оптимізації процесу вивчення іноземної мови
 
Проект вчителів іноземних мов