Вітаю Вас, Гість
 

З історії методичного об’єднання

 

Методичне об’єднання вчителів фізики, астрономії та інформатики розпочало свою роботу з дня існування школи. В різний час на кафедрі (саме такою була назва методичного об’єднання спочатку) сумлінно працювали вчителі фізики, астрономії: Персидський Олександр Олексійович, Войтович Юрій Васильович, Мазур Ольга Петрівна, Порицький Олександр Леонідович, Ільницький Ігор Васильович, Ільницька Лілія Михайлівна та інші молоді вчителі. З 1986 року, коли в навчальний процес була введена дисципліна «Інформатика»,  до складу методичного об’єднання приєдналися вчителі інформатики.

 

Сьогодні у складі методичного об’єднання старанно та відповідально працюють вчителі фізики: Козаченко Віталій Іванович, який являється директором нашої школи, Подоляк Майя Григорівна та Корінна Наталія Миколаївна, вчитель фізики та астрономії – Булега Світлана Іванівна, вчителі інформатики та технологій – Ліснічук Наталія Анатоліївна та Оліщук Вікторія Валеріївна.

 

Як результат успішної роботи вчителів методичного об’єднання, в школі постійно є призери міських і обласних олімпіад з фізики, астрономії та інформатики, а саме: Зубко Валентин, Пірко Віталій, Остапюк Дмитро, Коров’янко Ярослав, Крамаренко Дар’я. В школі є фізико-математичні класи, випускники яких успішно здають ЗНО з фізики та математики. Переважна більшість випускників цих класів навчається в вищих технічних учбових закладах України. Так, у випускника 2011 року Зубко Валентина, був найвищий результат по вступних балах ЗНО на факультеті та третій по Вінницького Технічного університеті.

 

Тема методичної роботи вчителів фізики, астрономії та інформатики.

 

Тема  над якою працює методичне об’єднання вчителів фізики, астрономії та інформатики – «Форматування в учнів основ наукового світорозуміння культури високотехнічного інформаційного суспільства». Дана тема тісно пов’язана з темою роботи шкільного закладу – «Форматування педагогічним колективом умов внутрішніх спонукань до навчальної діяльності учнів та подальшого саморозвитку їх мотиваційної сфери».

 

Вчителі методичного об’єднання втілюють в свою роботу напрямки діяльності, які стосуються теми  методичної роботи вчителів нашого міста – «Нові тенденції розвитку навчального закладу, орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність, інтеграція загальної й допрофільної освіти – шлях до ЗНО та тестування як моніторинг якості освіти».

 

Основний напрямок роботи вчителів методичного об’єднання фізики, астрономії та інформатики – це формування наукового світогляду особистості з позитивними       рисами з точки зору загальнолюдських цінностей та культури управління інформацією.

 

Метою роботи вчителів методичного об’єднання є:

 

-                    вчити учнів продуктивно мислити, надавати їм можливість самостійно

 

-            здобувати знання про світ та стати інформаційно компетентними людьми;

 

-            формувати в школярів уявлення про світ та інформаційний простір;

 

-            зробити діяльність учителя переважно спонукальною, а не інформативною;

 

-            спонукати учнів до пізнавальної самостійності й активності;

 

-            виховувати у дітей інформаційну культуру та комп’ютерну компетентність.

 

Актуальність впровадження даної теми:

 

1.           В сучасному суспільстві є необхідність в будь-якій професії вміти

 

               самостійно розв’язувати проблеми.

 

2.      Пошук найбільш раціональних шляхів розв’язання навчальних проблем.

 

3.      Залучення дітей до активного компетентного спілкування.

 

Завдання методичного об’єднання:

 

1.           Блочно-модульна система планування навчально-виховної роботи.

 

2.        Алгоритмізація та диференціація навчального процесу.

 

3.        Методики ефективного використання інтерактивних технологій навчання.

 

4.        Проектна діяльність як генерація нових ідей і активна пошукова навчально-пізнавальна діяльність.

 

5.        Система постійного всебічного контролю та корекція знань учнів і діагностика навчального процесу.

 
 

Шляхи реалізації теми методичного об’єднання:

1.           Розкриття гуманітарного потенціалу фізики, астрономії та інформатики.

2.      Впровадження інформаційних технологій в роботу вчителя.

3.      Ознайомлення з передовим досвідом вчителів (семінари, преса, ЗМІ).

4.      Робота з обдарованими дітьми.

5.      Диференційний підхід до навчання учнів.

6.      Упорядкування роботи кабінетів фізики та інформатики.

7.      Створення інформаційного стенду роботи кафедри.

8.      Світорозуміння.

9.      Під час вивчення законів квантової фізики показати оптимальне співвідношення між духовною та фізичною складовою людини – «Золота пропорція».

10.      Навчити учнів відповідальності за право вільного вибору свого шляху на нашій планеті та виховувати в них внутрішню моральність.

11.      При вивчені фізики в 10-11 класі дати повну структуру картини світу, щоб сформувати цілісне мислення про світ, про матрицю простору.

 

Теми самоосвіти вчителів методичного об’єднання

Вчитель інформатики -  Ліснічук Наталія Анатоліївна:

«Метод  проектів на уроках інформатики як засіб самореалізації навчальної діяльності учнів».

Вчитель технологій - Оліщук Вікторія Валеріївна:

«Співпраця учителя і учнів на уроках, як передумова формування компетентного учня та висококваліфікованого педагога».

Вчитель фізики - Подоляк Майя Григорівна:

«Методи розв’язування задач з кінематики, динаміки та законів збереження».

Вчитель фізики та астрономії -  Булега Світлана Іванівна:

«Формування творчих здібностей учнів через пізнання фізичних законів та астрономічних спостережень».

 

Вчителі методичного об’єднання фізики, астрономії та інформатики постійно впроваджують у свою діяльність інноваційні технології: методи нестандартного, нетрадиційного творчого підходу до навчання учнів; постійно залучають учнів до проектної діяльності.

 

Дані методи навчання викликають більшу зацікавленість учнів предметом, поглиблюють вивчення окремих тем, в учнів виникає бажання краще готуватися до уроків, а як наслідок – краще вчитися. Учні із задоволенням приймають участь в олімпіадах і конкурсах та перемагають у них. А також збільшується кількість учнів, які готуються до здачі ЗНО та отримують позитивні результати при тестуванні.

 

Залежно від завдань окремі форми уроків можуть належати до різних типів, наприклад: урок-семінар, урок-диспут, круглий стіл, урок-конкурс, тематичний вечір, урок взаємоконтролю, урок-інструктаж, урок імітаційного моделювання, урок-екскурсія, урок-експедиція, урок рольової гри, інтегровані уроки-дослідження.

 

Такі уроки вчать краще слухати, аналізувати, розв’язувати суперечності, переконувати, обстоювати свою думку, вирішувати проблемні завдання.

 

Навчання учнів з фізики, астрономії та інформатики проводиться в кабінетах фізики та інформатики, які укомплектовані сучасним комп’ютерним  та  мультимедійним обладнанням. Так в 2007 році загальноосвітня школа №26 отримала 1 місце в рейтингу серед загальноосвітніх закладах міста. За отримані кошти заклад придбав комп’ютерний  проектор в кабінет інформатики. В 2008 році, в рамках реалізації обласної програми «Розвитку інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій в закладах освіти області» школа отримала комплект мультимедійного обладнання в кабінет фізики.

 

 Впровадження інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій у процес навчання дає можливість ефективніше використовувати творчий досвід вчителів методичного об’єднання, відкриває широкі можливості для реалізації їх науково-технічних задумів. Це дозволяє сьогодні проводити цікаві уроки на високому професійному рівні та впроваджувати передові методи навчання з метою активізації пізнавальної діяльності  учнів та активізації їхньої самостійності.